Tapak Sijil Khatam Al Quran MUIP

SHARE:

Sijil diberi berdasarkan jumlah permohonan peserta khatam al-Quran. Sijil yang diberi adalah sijil kosong. Nama, tempat khatam...

Sijil Khatam Al Quran MUIP

Pergukafakuantan.com - Biasanya setiap hujung tahun SAR KAFA akan sibuk dengan majlis akhir tahun antaranya khatam al-Quran.

Bagi SAR KAFA untuk akan mendapatkan sijil khatam al-Quran Majlis Ugama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang (MUIP) perlu mengisi borang untuk mendapatkannya di MUIP. Kini pihak MUIP telah mengeluarkan sijil khatam al-Quran baru dengan format baru.

Sijil diberi berdasarkan jumlah permohonan peserta khatam al-Quran. Sijil yang diberi adalah sijil kosong. Nama, tempat khatam dan tarikh perlu di isi sendiri. Sijil boleh ditulis tangan dengan menggunakan kaedah khat bagi yang mahir. Ada SAR KAFA terpaksa mengupah untuk menulis sijil tersebut kerana tiada kemahiran untuk menulis, tidak semua guru SAR KAFA mahir dalam tulisan khat ni. 

Jadi jalan penyelesaiannya dengan menggunakan PC ataupun Laptop, itu pun sukar kerana perlu setting betul-betul kedudukan nama dengan kedudukan dalam sijil. Biasanya disinilah banyak yang silap kerana tak sama dengan kedudukan dalam sijil tersebut, jadinya banyak sijil jadi korban.

Untuk menyelesaikan masalah ini di sini admin telah membuat satu tapak sijil khatam al-Quran MUIP baru untuk dikongsikan bersama-sama di sini. (SILA MUAT TURUN MENGGUNAKAN PC ATAU LAPTOP ANDA).


Apa yang ada dalam folder di atas:

1. File tersebut dalam bentuk RAR perlu extract file untuk membukanya (PC dan Laptop adalah disarankan).

sijil muip
Contoh tapak sijil khatam al-Quran menggunakan Publisher

2. Tapak sijil khatam ini mengunakan software microsoft office publisher 2019, pastikan anda mempunyai software tersebut untuk membuat sijil ini. Tak perlu setting apa-apa dah, mungkin ada sikit-sikit sahaja mengikut format laptop dan printer anda. Scan dan test dulu guna kertas biasa.

sijil khatam
Contoh sijil yang telah siap dan perlu dihantar semula ke untuk tanda tangan Timbalan yang Dipertua MUIP pulak beserta gambar sekeping.

contoh sijil khatam muip
Contoh sijil khatam MUIP yang telah siap sepenuhnya yang telah ditandatangan oleh Timbalan yang Dipertua.

3. Dalam folder itu juga ada beberapa font jawi/arab perlu di install jika tiada.

4. Nak buat mail merge untuk sekali jalan sijil tu boleh juga macam dalam word, tapi xpernah cuba lagi menggunakan publisher ni.

5. Sijil yang telah siap ditulis nama perlu dihantar semula ke MUIP untuk mendapatkan tandatangan Timbalan Yang Dipertua MUIP pula.

Jika ianya bermanfaat, guna dan sebarkanlah. Jika tidak boleh download sila hubungi admin dengan segera...


COMMENTS

BLOGGER
Name

AJK,32,Bandaraya Kuantan,1,Buku,30,Guru KAFA,137,Ihtifal,9,Info KAFA,640,Jadual,36,JAIP,118,JAKIM,133,JPN,5,JUC,14,Kuantan Barat,2,Mesyuarat,36,MPKAFA,6,MUIP,24,PAID,53,Peperiksaan,50,Pergukafa,93,Persatuan,1,Program,227,SAR KAFA,145,Simpeni,14,Skema Jawapan,1,Tazkirah KAFA,19,UPKK,154,Zon KAFA,21,
ltr
item
Persatuan Guru-Guru SAR KAFA Daerah Kuantan: Tapak Sijil Khatam Al Quran MUIP
Tapak Sijil Khatam Al Quran MUIP
Sijil diberi berdasarkan jumlah permohonan peserta khatam al-Quran. Sijil yang diberi adalah sijil kosong. Nama, tempat khatam...
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhwN-iVR_lmceP9TKAmK72EWSuDNhNNlZPteLt5ZHKtY5ko7xrbfFzWqOr-Xam3FGGLpzaC5AAhHi8zK9a5BuA_VrDtZ2EwTe8jn32aGV4lzoV7Ilr2PwDPeOWpPjYD2mvz5CX2rE6JIcs/s640/sijil+khatam+al+quran+muip.png
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhwN-iVR_lmceP9TKAmK72EWSuDNhNNlZPteLt5ZHKtY5ko7xrbfFzWqOr-Xam3FGGLpzaC5AAhHi8zK9a5BuA_VrDtZ2EwTe8jn32aGV4lzoV7Ilr2PwDPeOWpPjYD2mvz5CX2rE6JIcs/s72-c/sijil+khatam+al+quran+muip.png
Persatuan Guru-Guru SAR KAFA Daerah Kuantan
https://www.pergukafakuantan.com/2019/10/tapak-sijil-khatam-al-quran-muip.html
https://www.pergukafakuantan.com/
https://www.pergukafakuantan.com/
https://www.pergukafakuantan.com/2019/10/tapak-sijil-khatam-al-quran-muip.html
true
750727900485308402
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Baca lagi... Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU TAG ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Ahad Isnin Selasa Rabu Khamis Jumaat Sabtu Ahd Isn Sel Rab Kha Jum Sab Januari Februari Mac April Mei Jun Julai Agos September October November Disember Jan Feb Mac Apr Mei Jun Jul Ags Sep Okt Nov Dis just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content :