Sejarah Terbinanya Laman Web Persatuan Guru-Guru KAFA Daerah Kuantan

SHARE:

Sejarah terbinanya Laman Web Persatuan Guru-Guru KAFA Daerah Kuantan tercetus pada awal tahun 2015 oleh Pengerusi Persatuan Guru-Guru KAFA Daerah Kuantan iaitu Ustaz Harmizi bin Hanafi.

Persatuan Guru-Guru KAFA Daerah Kuantan
Sejarah terbinanya Laman Web Persatuan Guru-Guru KAFA Daerah Kuantan bermula dengan tercetusnya idea pada awal tahun 2015 lagi oleh Pengerusi Persatuan Guru-Guru KAFA Daerah Kuantan iaitu Ustaz Harmizi bin Hanafi yang ingin melihat satu pembaharuan dalam persatuan yang dapat memberi manfaat kepada SAR/KAFA.

Sesuai dengan dunia tanpa sempadan, maklumat di hujung jari, Persatuan Guru-Guru KAFA Daerah Kuantan terus mengorak langkah ke hadapan bercadang untuk membina lawan web persatuannya sendiri. Setelah beberapa kali perbincangan diadakan dengan semua AJK Persatuan Guru-Guru KAFA Daerah Kuantan akhirnya sebulat suara bersetuju dengan memilih nama atau domain premier (berbayar) iaitu www.pergukafakuantan.com singkatan daripada Persatuan Guru-Guru KAFA Daerah Kuantan. 

Dengan menggunakan hosting blogger, laman web terus dibangunkan oleh admin-admin yang dipilih dikalangan AJK Persatuan Guru-Guru KAFA Daerah Kuantan sendiri. Tarikh didaftarkan domain ini pada Rabu 13 Mei 2015. Alhamdulillah itulah tarikh keramat wujudnya impian melihat laman web persatuan menjadi satu kenyataan,

Apa yang membanggakan Persatuan Guru-Guru KAFA Daerah Kuantan merupakan satu-satunya persatuan guru-guru kafa daerah yang memiliki laman sesawangnya sendiri, yang diurus secara profesional dan sistematik.

TUJUAN BINA LAMAN WEB :

1. Tujuan utama laman web Persatuan Guru-Guru KAFA Daerah Kuantan dibina adalah untuk memberi info maklumat terkini mengenai pelbagai isu KAFA dan yang berkaitan kepada semua SAR/KAFA seluruh Kuantan, Pahang dan Malaysia amnya dengan mudah, tepat dan pantas.

2. Sebagai bukti segala kerja buat persatuan dan juga sebagai arkib simpanan segala program dan aktiviti (gambar dan video) yang dilakukan oleh Persatuan Guru-Guru KAFA Daerah Kuantan sebagai rujukan kepada semua ahli SAR/KAFA.

3. Berfungsi sebagai pemudah cara dalam membantu Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) dan Pejabat Agama Islam Daerah Kuantan (PAID) dalam menyampaikan atau menjalankan program yang memerlukan kerjasama antara semua pihak.

PANDUAN MENGGUNAKAN LAMAN WEB :

Sedikit panduan ringkas bagi memudahkan carian anda dalam laman web persatuan ini, anda boleh terus mengelik button sitemap di ruang menu di atas (seperti dalam gambar di bawah) untuk melihat segala isi kandung laman web ini. 


Atau anda juga boleh membuat carian search untuk mencari segala maklumat di dalam laman web ini dengan mengelik button SEARCH seperti gambar di bawah ini.



Sokongan daripada semua guru-guru, ahli atau bukan ahli SAR/KAFA Daerah Kuantan amatlah dialu-alukan bagi menaikan imej persatuan melalui laman web ini dengan berkongsi (Share) setiap post yang disiarkan. Setiap link post yang diterbitkan boleh dikongsi ke setiap laman sosial seperti Facebook, Whatsapp, Twitter, Telegram dan sebagainya.

Selamat meneroka laman web Laman Web Persatuan Guru-Guru KAFA Daerah Kuantan. Jadikan ia sebagai sumber rujukan maklumat info terkini bagi anda guru-guru KAFA. Jika ada sebarang cadangan atau komentar, sila tinggal di ruang komen di bawah. Anda boleh meninggalkan komen di ruang blogger atau ruangan komen facebook. Anda hanya perlu mengelik pada button tersebut di bawah.

Terima kasih kerana membaca halaman ini.


COMMENTS

BLOGGER
Name

AJK,32,Bandaraya Kuantan,1,Buku,30,Guru KAFA,137,Ihtifal,9,Info KAFA,640,Jadual,36,JAIP,118,JAKIM,133,JPN,5,JUC,14,Kuantan Barat,2,Mesyuarat,36,MPKAFA,6,MUIP,24,PAID,53,Peperiksaan,50,Pergukafa,93,Persatuan,1,Program,227,SAR KAFA,145,Simpeni,14,Skema Jawapan,1,Tazkirah KAFA,19,UPKK,154,Zon KAFA,21,
ltr
item
Persatuan Guru-Guru SAR KAFA Daerah Kuantan: Sejarah Terbinanya Laman Web Persatuan Guru-Guru KAFA Daerah Kuantan
Sejarah Terbinanya Laman Web Persatuan Guru-Guru KAFA Daerah Kuantan
Sejarah terbinanya Laman Web Persatuan Guru-Guru KAFA Daerah Kuantan tercetus pada awal tahun 2015 oleh Pengerusi Persatuan Guru-Guru KAFA Daerah Kuantan iaitu Ustaz Harmizi bin Hanafi.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjea4M-QE9vtfHUVEOu8t5FYB3X_gX9Sh3YTLzIdxo2PH_bOp2CJyj8XDMDo_FfvgvaS3ZH4Da2JFqrvG9LZ7yzJa7Cf9gXTNEBIpblKqzJXD-sQ89h0o9SC-xP4Q9MXBV9wT49xcSYn1G5/s640/laman+web+persatuan+guru+kafa+kuantan.png
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjea4M-QE9vtfHUVEOu8t5FYB3X_gX9Sh3YTLzIdxo2PH_bOp2CJyj8XDMDo_FfvgvaS3ZH4Da2JFqrvG9LZ7yzJa7Cf9gXTNEBIpblKqzJXD-sQ89h0o9SC-xP4Q9MXBV9wT49xcSYn1G5/s72-c/laman+web+persatuan+guru+kafa+kuantan.png
Persatuan Guru-Guru SAR KAFA Daerah Kuantan
https://www.pergukafakuantan.com/2016/08/sejarah-terbinanya-laman-web-persatuan.html
https://www.pergukafakuantan.com/
https://www.pergukafakuantan.com/
https://www.pergukafakuantan.com/2016/08/sejarah-terbinanya-laman-web-persatuan.html
true
750727900485308402
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Baca lagi... Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU TAG ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Ahad Isnin Selasa Rabu Khamis Jumaat Sabtu Ahd Isn Sel Rab Kha Jum Sab Januari Februari Mac April Mei Jun Julai Agos September October November Disember Jan Feb Mac Apr Mei Jun Jul Ags Sep Okt Nov Dis just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content :