Tolonglah Bantu Kami Dengan Duduk di Rumah

SHARE:

Hari ini adalah hari pertama Perintah Kawalan Pergerakan di negara kita. Dengan kata-kata mudah, sila duduk di rumah dan jarakkan diri daripada orang lain

mangsa covid 19

“Kita mempunyai peluang yang tipis untuk memutuskan rangkaian jangkitan COVID-19,”  rayu KP Kesihatan
KUALA LUMPUR, 18 MAC 2020, “Saya merayu kepada semua rakyat Malaysia, sila ambil perintah kawalan pergerakan ini secara serius.
“Duduk di rumah,” demikian rayuan yang dibuat oleh Ketua Pengarah Kesihatan Malaysia yang mahukan semua rakyat mematuhi Perintah Kawalan Pergerakan yang diaktifkan bermula hari ini.

Menurut Dr. Noor Hisham Abdullah, jika rakyat Malaysia masih terus bersikap “tidak kisah”, Malaysia mungkin akan menghadapi gelombang ketiga virus tersebut yang lebih besar daripada tsunami.

“Bantulah KKM dengan memainkan peranan anda, kerana setiap individu bertanggungjawab untuk mengambil segala langkah berjaga-jaga demi keselamatan diri dan keluarga.

“Kegagalan bukan pilihan di sini. Jika tidak, kita mungkin menghadapi gelombang ketiga virus ini yang seterusnya akan menjadi lebih besar seperti tsunami lebih-lebih jika kita mempunyai sikap “tidak kisah”, katanya dalam satu hantaran di Facebook.

menteri kesihatan

Berada di barisan paling hadapan dalam menangani krisis paling mencabar ketika ini, Noor Hisham dan para petugas kesihatan Malaysia mempunyai sebab yang kukuh untuk meminta semua rakyat bersungguh-sungguh memastikan pandemik Covid-19 yang telah mengorbankan dua nyawa itu dapat dikekang.

Bertugas siang dan malam tanpa rasa lelah, Kementerian Kesihatan telah melakukan yang terbaik untuk menyelamatkan nyawa setiap pesakit dan menyebarkan maklumat-maklumat penting kepada rakyat supaya virus pembunuh itu tidak terus menular.

Namun, kedegilan orang awam sendiri yang mengambil sikap tidak endah menyebabkan Covid-19 terus menggila sehingga menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara yang merekodkan kes terbanyak di Asia Tenggara.

“Hari ini adalah hari pertama Perintah Kawalan Pergerakan di negara kita. Dengan kata-kata mudah, sila duduk di rumah dan jarakkan diri daripada orang lain.

“Kita mempunyai peluang yang tipis untuk memutuskan rangkaian jangkitan COVID-19,” katanya.

Sumber : BH/Nstp

COMMENTS

BLOGGER
Name

AJK,32,Bandaraya Kuantan,1,Buku,30,Guru KAFA,137,Ihtifal,9,Info KAFA,640,Jadual,36,JAIP,118,JAKIM,133,JPN,5,JUC,14,Kuantan Barat,2,Mesyuarat,36,MPKAFA,6,MUIP,24,PAID,53,Peperiksaan,50,Pergukafa,93,Persatuan,1,Program,227,SAR KAFA,145,Simpeni,14,Skema Jawapan,1,Tazkirah KAFA,19,UPKK,154,Zon KAFA,21,
ltr
item
Persatuan Guru-Guru SAR KAFA Daerah Kuantan: Tolonglah Bantu Kami Dengan Duduk di Rumah
Tolonglah Bantu Kami Dengan Duduk di Rumah
Hari ini adalah hari pertama Perintah Kawalan Pergerakan di negara kita. Dengan kata-kata mudah, sila duduk di rumah dan jarakkan diri daripada orang lain
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg0FF7fiTOmug5pqJXcXC2bGajEp2k4G2IuGN5x3tcguJUiwtZrcBo4YeiBMMQlrcfJnGhXpsfCJ-KibLljwYC6Wo0hOrizn4UIJldda4T3vP7wcX4m_DVCCEefe_MbeidB60ZFx6fUdu0/s640/covid+19.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg0FF7fiTOmug5pqJXcXC2bGajEp2k4G2IuGN5x3tcguJUiwtZrcBo4YeiBMMQlrcfJnGhXpsfCJ-KibLljwYC6Wo0hOrizn4UIJldda4T3vP7wcX4m_DVCCEefe_MbeidB60ZFx6fUdu0/s72-c/covid+19.jpg
Persatuan Guru-Guru SAR KAFA Daerah Kuantan
https://www.pergukafakuantan.com/2020/03/tolonglah-bantu-kami-dengan-duduk-di.html
https://www.pergukafakuantan.com/
https://www.pergukafakuantan.com/
https://www.pergukafakuantan.com/2020/03/tolonglah-bantu-kami-dengan-duduk-di.html
true
750727900485308402
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Baca lagi... Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU TAG ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Ahad Isnin Selasa Rabu Khamis Jumaat Sabtu Ahd Isn Sel Rab Kha Jum Sab Januari Februari Mac April Mei Jun Julai Agos September October November Disember Jan Feb Mac Apr Mei Jun Jul Ags Sep Okt Nov Dis just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content :